Drakensbergen

7 augustus 2018 - Drakensbergen, Zuid-Afrika

Dinsdag 7 augustus
Met alle thermokleding aan, warme dekens, de kruik en het kacheltje aan, hebben we het vannacht bloedheet gehad. Zelfs Marcel had het warm. We pakken korte broeken uit de tas en gaan lekker in het zonnetje zitten voor het ontbijt. Vandaag willen we de bergen in. We beginnen met een hike van een uur op Monks Crowl langs een waterval en een beekje. Leuke wandeling met bergen op de achtergrond. Niet ruig en woest. Ze lijken op de tafelberg en weer op een liggende reus. De naam 'Drakensbergen' is ontstaan omdat men zegt dat er vroeger draken in dit gebied hebben geleefd. Hoewel de bruine bergen een prachtig plaatje geven in de zon, is het allemaal wat braver dan verwacht. Na de hike rijden we naar een naastgelegen bergkam; Cathedrals Peak. Op deze route geen golfresorts, maar het Afrikaanse platteland, wat veel doet denken aan de dorpjes in Leshoto. Ook hier los lopend vee over de weg, schoolkinderen in uniform en vrouwen die met grote pakketten op hun hoofd lopen. Dat op zich is de rit allemaal al waard. Aan het einde van de weg kunnen we wat drinken in een restaurant met imposant uitzicht op de bergen. Marcel manoevreert onze 4x4 over een smal golf weggetje en klein bruggetje om vervolgens weer terug te moeten. Prima stuurmanskunst, maar niet de bedoeling.. Het waait hard, maar toch gaan we buiten zitten om nog lekker wat van het zonnetje mee te pakken. Op de camping is de zon namelijk al vroeg achter de bergen weggezakt. Er staat te veel wind om een vuurtje te stoken, maar als de wind ineens wegvalt, kunnen we toch buiten koken. We eten binnen en doen dan het zoveelste potje 31-en van de vakantie.

1. Ellie:
    14 augustus 2018
    Ik heb alle verhalen gelezen, een heel werk om deze zo mooi te beschrijven omdat de dagen al zo gevuld zijn. Mooi naslagwerk om terug te lezen en voor de thuisblijvers een goed beeld te geven waar jullie verblijven en zoal meemaken. Erg leuk en voor de laatste week hopelijk de leeuwen en de jachtluipaarden dan is de reis compleet.