St. Lucia

9 augustus 2018 - Saint Lucia, Zuid-Afrika

Woensdag 8 augustus
Om kwart over 8 rijden we hier de camping af. Via Durban reizen we naar St. Lucia. We hebben gehoord dat Durban een mooie stad is, maar in het centrum worden we gillend gek van de drukte, de herrie en de smalle stoep met kraampjes. En waarom missen zoveel van onze zwarte medemens één of meerdere voortanden? We halen wat we nodig hebben en gaan dan snel door. In Saint Lucia zitten we in een Nationaal Park, maar met 24 uur gate bewaking. We kunnen er dus de hele dag in en uit. Aapjes lopen over de camping en stelen voedsel uit de prullenbakken. Vreemd dat er geen deksel op de bak zit. Als de tent staat, gaan we het dorp in. Het ziet er wel leuk uit, maar is behoorlijk toeristisch. Bij de brug om het dorp over te komen, zien we een krokodil er onderdoor zwemmen, in de richting van een stel nijlpaarden. Kicken! Het is heerlijk weer en we zitten tot lang bij het kampvuur. Zo lang dat we zelfs in het dorpje extra hout moeten kopen.

Donderdag 9 augustus
We slapen wat uit en daarna maken de jongens een ontbijt met scambled eggs, bacon en champignons. Het dreigt, maar gelukkig kunnen we wel buiten eten. Om 15.00 staat een boottocht over het meer gepland, dus nog voldoende tijd om een wildpark in te gaan. Onderweg spattert het en het park lijkt niet heel bijzonder, totdat we een giraf zien. Best ver weg, maar niet te missen en met de verrekijker kunnen we de vlekken tellen. Op het meer zijn de nijlpaarden rustig. We zien verschillende families in het water liggen dutten. Kleintjes zwemmen er omheen. Gelukkig gapen ze een aantal maal, dat geeft nog wat reuring bij de toeschouwers (2 bussen vol en wij). Van een krokodil zien we alleen 2 ogen, voordat hij weer helemaal onder duikt. Gelukkig hebben we die gister vanaf de brug al goed gezien. Ook wel helemaal top dat we een prachtige Zuid Afrikaanse Eagel zagen. Het regent inmiddels flink, maar omdat we geen gezellig restaurantje zien, halen we bij de Spar zelf eten en koken we in de tent. Bijna bij de tent loopt er een hyena voor ons over de weg en loopt de bosjes in. Wat een groot dik beest is dat, meer een grote dikke hond dan luipaard-achtig. Er zijn veel nieuwe dieren die we vandaag op de lijst kunnen bijschrijven. Hoewel over het algemeen het sanitair prima is en schoon, is de douche op deze camping verschrikkelijk. Het koude mini-straaltje viel ineens weg toen ik volledig ingesopt was(snel soppen, spoelen en weer weg..). Ik heb m'n handen laten voldruppelen en daarmee moeten spoelen. De jongens mochten een keertje overslaan.