Back home

7 augustus 2015 - Vancouver, Canada

Prima nacht in St. Clair. Voordat we uitchecken, gaan we eerst bij de auto kijken. Gelukkig, die is nog heel en compleet, er zit alleen een bon op. Da’s balen, want gisteravond konden we alleen maar betalen tot 6 uur vanochtend. Niemand aanwezig in de parkeergarage en niemand in het hotel die ons kon vertellen hoe we langer moesten betalen. Het is niet anders. Tandenpoetsen, omkleden en wegwezen. In de parkeergarage wordt hard gewerkt. We doen het laatste ompakwerk in de gillende herrie. De jongens vermaken zich met de bal; we staan hoog en het is niet druk. Daarna brood, koffie en wat andere boodschappen gehaald. Downtown Vancouver is gekkenhuis in het verkeer. We zijn blij als we daar uitrijden. Het is al half 1 als we stoppen we bij Queen Elisabeth park om te eten. Even een rustig plekje. Verderop speelt een man op zijn gitaar, het zonnetje schijnt volop, dat geeft nog even vakantie gevoel. De watermeloen is te groot om op te eten en zelfs wat veel om mee te nemen. Daarom geven we de man met de gitaar een stuk. Hij is enthousiast en speelt voor ons 2 nummers. Zelfs Wouter mag even op zijn gitaar proberen. Dan de auto aftanken en inleveren. Helaas weer gedoe bij Budget. Het blijkt dat we geregistreerd staan voor een eigen risico. Ook niet volgens ons idee en onze bevestiging, maar ze gaan zo’n 250 dollar afschrijven voor het raam. Regelen we thuis wel weer. Koffers gaan prima, alleen de laatste is een paar kilo te zwaar. Dat de rest te licht was, kunnen we niet compenseren en bijbetalen kost weer 54 dollar. Gelukkig zit er vuile was in de koffer, die kunnen we nog verdelen en opproppen in de handbagage. Dikke vesten en trainingsbroeken hebben we nog in een turkentas, maar zonder problemen komen we met een stuk extra handbagage het vliegtuig in. Niemand die dat heeft gecontroleerd. Als we van te voren wisten dat dat zó makkelijk zou gaan.. In het vliegtuig weer eigen schermpjes. Het lukt de mannen niet om te gaan slapen. Marcel en ik zoeken meteen de foto’s uit. We hebben hier mooi de tijd om alvast een selectie te maken. En wat een mooie manier om terug te kijken op wat we gedaan, gezien en beleefd hebben. De zon gaat niet onder en gaat niet op, het blijft avond totdat het morgen wordt. En zo zijn we na een vlucht van 9 uur ineens 18 uur verder. Weer op Nederlandse bodem, na een fantastische reis!!

1. Hennie:
    9 augustus 2015
    Wat hebben jullie een fantastische vakantie gehad!! Die met een beetje gedoe is begonnen en is afgesloten, maar dat doet derest van de vakantie al weer gauw vergeten. Wat hebben we genoten van jullie verhalen (As, ik zou er werkelijk aan gaan denken een column in een blad te beginnen!!). Mar, jij mag weer aan het werk, terwijl Astrid nog even een lekker weekje thuis mag opstarten. Wij komen snel langs om de foto's te bekijken!!! Blij dat jullie weer veilig thuis zijn.xxx
  2. Gerard:
    10 augustus 2015
    Wat zou het fijn als alles gewoon soepel loopt op de terugreis. Maar uiteindelijk zijn jullie weer veilig geland en hebben een mooie ervaring achter de rug die jullie niet meer vergeten. Tot snel!!