Clearwater

30 juli 2015 - Clearwater, Canada

Vroeg in de middag komen we aan in Clearwater. We hebben aangegeven dat we een grote tent hebben, maar krijgen toch het kleinste plekje op de camping. Vreemd hoe ze hier houten balken in de grond leggen waar je je tent in moet zetten. Als de tent niet in dat vierkantje past, zit je met die rare balken onder de tent. Hoe dan ook, het is erg rustig op de camping dus we zoeken een andere plek uit. Vanaf Jasper zijn we zo’n 1500 meter in hoogte gedaald (van 1900 naar 400 meter) en het is meteen ook weer warm; heerlijk! Korte broeken aan en lekker een poosje aan het Dutch Lake gezeten. Het water is fris, de jongens koelen er lekker door af. Op de camping eten we soep met vers brood, veel fruit en een eitje. Na het eten gaan de jongens afwassen. Ze gaan met 5 borden weg en komen met 4 borden terug. Bord is niet meer terug vinden; hoe is het mogelijk. Helaas is er in deze streek een kampvuur verbod, dus we zetten de kaarsjes maar aan. Citronel kaarsen, want het stikt hier van de muggen.

Clearwater staat bekend om watervallen, maar we vinden dat we die al genoeg gezien hebben; vandaag nemen we vrij! De camping heeft schommels, een zwembad en een overdekt plateau (midden in de vijver) met stopcontacten. We nemen de foto’s over op de laptop, draaien alle wassen en zitten heerlijk in de zon. Voor Marcel is er altijd wel een plekje in de schaduw. Het is 26 graden, dit is ook vakantie. De camping heeft een Griekse schotel als special vanavond, dus koken doen we ook niet. Morgen op weg naar Vancouver, dan worden we wel weer actief.

Na inmiddels zo’n 10x de tent in- en uitgepakt te hebben, verwacht je dat we als een geoliede machine samenwerken. Helaas is dat niet zo. De mannen komen hun bed moeilijk uit en lopen dan te dralen en te dromen. Thuis zijn het slow-starters, maar dat is hier niet anders. Als ze thee moeten zetten, staan ze rustig te wachten totdat het water kookt. Als ze de waslijn moeten opruimen, dan halen ze eerst de lijn van de boom en zien dan pas dat alle was op de grond in het stof valt. Toch zitten we met een uurtje in de auto; klaar om te gaan.

1. An:
    2 augustus 2015
    heerlijk hoor. Klinkt weer goed. Zeker niet te druk maken. Dat is ook vakantie.
  2. Ellie:
    3 augustus 2015
    Wat herkenbaar zoals de jongens vakantie vieren. Zijn vast met gedachte bij alles wat de vakantie nog gaat bieden. Leuk verhaal.