Missoula

19 juli 2015 - Missoula, Montana, Verenigde Staten

Missoula is een tussenstop. Een KOA camping met zwembad in een stad, zodat we flink boodschappen kunnen doen voordat we de parken weer in gaan. We zetten de tent op en laten hem eerst even goed opdrogen voordat we gaan inrichten; hij is toch nog wat vochtig. De kinderen duiken meteen het zwembad in. Nou ja, nadat we een armbandje voor hen hebben gehaald en hebben gemeld dat ze zich echt zonder begeleiding wel redden. De eerste was gaat in de machine en dan gaan we even heerlijk bij de jongens in het zwembad zitten. Internet blijkt op deze camping redelijk sterk te zijn, dus vanaf het zwembad kunnen we reisverhalen posten. Foto’s gaan nog wat moeilijk. De bewolking neemt toe en tegen de tijd dat het eten op het vuur moet, begint het te regenen. We hebben twee stoves en het lukt prima om in de tent te koken. Na het eten klaart het snel op, zodat we toch nog kampvuur kunnen maken.

De volgende ochtend slapen we uit tot half 10. Rustig ontbijten en koffie, daarna gaan we de stad in voor de farmersmarket. In Ontario was dat een enorme markt waar we ook vee werd geveild. Hier blijkt het de lokale weekmarkt te zijn, dat valt dus wat tegen. We zijn er zo doorheen en kopen alleen een zakje huckleberries. Deze besjes zijn streekspecialiteit; huckleberrie ijs, thee, muffins en jam. De besjes zijn inderdaad best lekker. In een campingzaak koopt Marcel een trainingsbroek (dus toch) en kopen we een verrekijker voor . Tja, alles wat je vergeten bent, kun je kopen. Nou ja, op Nederlandstalige reisgidsen na dan.. Op de camping gaan de mannen weer zwemmen. Het is goed warm. Wij doen er nog 2 wassen in en gaan dan mee zwemmen. ’s Avonds barbecue in de kampvuurkuil. We hebben veel te veel fruit, dat is dan weer lekker voor mogen onderweg.

De wekker staat om half 8. Doel is om met een uur weg te zijn, maar dat halen we niet. Het duurt bijna 2 uur voordat de auto weer helemaal ingepakt is. Alles past er met gemak in; we hoeven niets te stouwen. De Ford Expedition is een heerlijke wagen. We rijden de uren er heel makkelijk in weg en kunnen alle schermen er in opladen. We komen er vandaag zelfs achter dat er ook een normaal stopcontact in de auto zit. Super, kunnen we dus ook de laptop en accu’s van de film/foto camera opladen tijdens het rijden. Met thee, koffie en broodjes bij onze voeten vertrekken we naar de volgende plek. Op naar Glacier!